Toyota Camry


Jedną z nowości pokazanych podczas salonu samochodowego w Detroit jest Toyota Camry. Nowość, to może trochę dziwnie brzmi, bo to już ósma generacja modelu produkowanego od 1982 roku. Jednak tym razem samochód został bardzo mocno przebudowany – nowa platforma, nowe jednostki napędowe i nowe technologie.

Toyota Camry zbudowana została na modułowej platformie TNGA (Toyota New Global Architecture). Nadwozie ma zdecydowanie bardzie dynamiczny charakter. Sportowy wygląd nadają szerokie błotniki, przetłoczenie na wysokości klamek na całej długości samochodu, lotka na tylnej klapie i nisko opadająca linia dachu. Wnętrze naszpikowane najnowszymi rozwiązaniami technicznymi – m.in aktywny tempomat działający w pełnym zakresie prędkości, funkcja zapobiegania zderzeniom z samochodami i pieszymi, asystent utrzymania pasa ruchu, automatyczne światła drogowe, oraz aż trzy ekrany: 10-calowy wyświetlacz head-up, 7-calowy wyświetlacz pomiędzy zegarami oraz 8-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej.

Napęd to dwa silniki benzynowe – podstawowy R4 o pojemności 2,5 l i 3,5-litrowy V6, oraz hybryda bazująca na 2,5-litrowym R4. Moc z silników benzynowych przenoszona jest przez 8-stopniowy automat, hybryda współpracuje z bezstopniową przekładnią CVT.