Toyota 2000GT


Toyota 2000GT jest jednym z ciekawszych projektów w historii motoryzacji. Została zbudowana przez koncern, po którym nie spodziewano się niczego wykraczającego ponad przeciętność. Lata 60-te nie były okresem, w których spodziewano się powstania samochodu sportowego w Japonii. Efekt okazał się zadziwiający, Toyota okazała się równa najlepszym samochodom sportowym na świecie. Dziś ceny za Toyotę 2000GT na aukcjach przekraczają milion dolarów.

Toyota 2000GT to dwudrzwiowe coupe produkowane w latach 1967–1970. Napędza ją 2-litrowy, 6-cylindrowy, rzędowy silnik benzynowy, z podwójnym wałkiem rozrządu, aluminiową głowicą z 4 zaworami na cylinder oraz półkulistymi komorami spalania, wyposażony w trzy gaźniki, o mocy 152 KM i 175 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd przenoszony jest na tylną oś poprzez 5-stopniową manualną skrzynię biegów, lub 3-stopniowy automat. Toyota 2000GT, 100 km/h, osiąga w 8,4 sekundy, a je prędkość maksymalna to 220 km/h.

Powstało tylko 337 egzemplarzy modelu. Pojawia się również liczba 351 egzemplarzy, ale wtedy są uwzględnione wszystkie prototypy oraz model MF12 (nieoficjalnie nazywany 2300GT), oryginalny model 2000GT miał oznaczenie fabryczne MF10.