Porsche Cayman GT4


Porsche Cayman GT4 w nowej odsłonie zadebiutował podczas salonu samochodowego w Genewie w 2015 roku. To najmniejsze seryjne sportowe Porsche. Występuje w trzech odmianach, różniących się stopniem przystosowania do jazdy po torze wyścigowym.

Seryjnym Porsche Caymanem GT4 można dojeżdżać do pracy, a w od czasu do czasu pojechać na tor. Samochód napędza 3,8-litrowy silnik typu bokser o mocy 385 KM i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc jest przenoszona na tylną oś za pośrednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni. Porsche Cayman GT4 100 km/h osiąga w 4,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 295 km/h.

Wersja Clubsport, to już zdecydowanie samochód na tor, którym trudno poruszać się po zwykłych drogach. Tę wersję można nazwać półprofesjonalną, silnik ten sam co w seryjnym modelu, ale posiada sportowe opony, zawieszenie, hamulce, wspomaganie układu kierowniczego i dyferencjał.

Występuje również wersja w pełni profesjonalna – Porsche Cayman GT4 Clubsport Manthey Racing, to samochód dopuszczony do wyścigów. Jest przede wszystkim odchudzony – zniknęło wszelkie zbędne wyposażenie, a wiele elementów m.in klapy i drzwi zastąpiono lżejszymi, wykonanymi z włókna węglowego. Oczywiście wiele elementów, w tym zawieszenie to już produkty w pełni torowe. Podobnie jak zmiany w wyglądzie, które są w pełni podporządkowane kwestiom aerodynamiki.