Porsche Cayenne


Porsche zaprezentowało nową wersję modelu Cayenne. Na początek dwie podstawowe – Cayenne oraz Cayenne S. Wciągu kilku najbliższych miesięcy ma się pojawić Cayenne GTS, Turbo oraz wersja hybrydowa.

Nowy Cayenne jest ciut większy od poprzednika – 4918 mm długości, 1983 mm szerokości i 1696 mm wysokości, ma ten sam rozstaw osi i – 2895 mm. W wnętrzu ma być więcej miejsca, znacznie powiększył się bagażnik do 770 l. Samochód został także odchudzony, waży o 65 kg mniej. Osiągnięto to dzięki szerokiemu wykorzystaniu aluminium – karoseria, podłoga kabiny, przednia sekcja nadwozia oraz niemal wszystkie elementy podwozia. 10 kg zaoszczędzono dzięki zastosowaniu litowo-żelazowego akumulatora.

W nowym Porsche Cayenne poprawiono skrzynię biegów, napęd 4×4 i układ kierowniczy. Zastosowano mocniejsze silniki, nowe hamulce, dopasowane specjalnie do Cayenne opony i dodano kilka nowoczesnych rozwiązań. Lekko zmienił się również wygląd – nowe reflektory, zderzaki i kila detali m.in. listew. SUV prezentuje się lżej i bardziej dynamicznie.

Napęd w wersji Cayenne zapewnia 3-litrowy turbodoładowany V6 o mocy 340 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Porsche Cayenne przyspiesza do 100 km/h w 5,9 sekundy i osiąga 245 km/h prędkości maksymalnej. W Cayenne S zastosowano 2,9-litrowy podwójnie doładowany V6 o mocy 440 KM i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pozwala on rozpędzić samochód do 100 km/h w 4,9 sekundy, a prędkość maksymalna to 265 km/h.

Moc przenoszona jest na wszystkie koła za pośrednictwem 8-biegowej automatycznej skrzyni.