Porsche 718 Boxster


W tym roku zadebiutował zmodernizowany Porsche Boxster, który po 20 latach produkcji otrzymał nową nazwę. Roadster Porsche, z centralnie umieszczonym silnikiem nazywa się teraz 718 Boxster. Dołączył do niego również zmodernizowany brat z twardym dachem 718 Cayman.

Samochody zostały źle przyjęte. A to za sprawą silników. Zastosowano w nich wprawdzie boksery, ale zamiast 6, posiadające tylko 4 cylindry, co diametralnie zmieniło ich brzmienie. Szybko jednak wybaczono tą zmianę, gdyż nowe modele spisują się na drodze znacznie lepiej od ich poprzedników i są szybsze.

Nowe modele napędzają 4-cylindrowe, turbodoładowane silniki typu bokser. Pierwszy 2-litrowy dysponuje mocą 300 KM i 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego, Drugi 2,5-litrowy generuje 350 KM i 420 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Moc i moment obrotowy w obu przypadkach wzrosły, spadło średnie zużycie paliwa, i to sporo. W europejskim cyklu pomiarowym NEDC, obniżyło się z 8,1 do 5,7 l/100 km.

W najszybszej wersji Cayman S, samochód osiąga 100 km/h w 4,2 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 285 km/h.

W samochodzie zmieniono zawieszenie, zastosowano sztywniejsze sprężyny i stabilizatory, zmodyfikowano także charakterystykę amortyzatorów, układ kierowniczy, który teraz pozwala na szybsze pokonywanie zakrętów, oraz hamulce, ze względu na większą moc, są wydajniejsze.