Peugeot 205 T16


Peugeot 205 w latach 80, to handlowy sukces marki. Cieszył się on ogromną popularnością m.in. dzięki sukcesom jakie odnosił w rajdach, co było sposobem Peugota na jego promocję. I to stało się przyczynkiem do powstania wyczynowej wersji dla cywilów – Peugeot 205 T16 z napędem na dwie osie.

Do homologacji rajdowej Grupy B potrzebne było wyprodukowanie minimum 200 sztuk modelu, na którym bazowało rajdowe auto. Ze względu na to, że rajdowa wersja prawie nic nie miała wspólnego z seryjnym 205, powstał model Turbo 16.

Zadebiutował on w 1984 roku, powstało tylko 200 egzemplarzy tego modelu, co dziś czyni go niezwykle atrakcyjnym dla kolekcjonerów. Cywilne 205 T16 wyposażona było w bardzo podobną jednostkę silnikową, co model rajdowy, tylko znacznie słabszą – 16-zaworowy silnik 1.8 Turbo o mocy 200 KM. Moc przenoszona była na wszystkie 4 koła. Samochód rozwijał prękość 208 km/h. Danych na temat przyspieszenia nie ma, ale musiały być imponujące, ponieważ samochód ważył tylko ok. 800 kg.