Opel Ampera-e


Od wczoraj (14 grudnia 2016) można oficjalnie kupić w Europie w pełni elektrycznego Opla. Na razie dostępny jest w jednym kraju – Norwegii, ale już na wiosnę ma się pojawić w Niemczech, Holandii, Francji i Szwajcarii, a do końca 2017 roku w kolejnych krajach Europy. Jeżeli prawdą okaże się to wszystko co piszą o tym samochodzie, to ma on ogromną szansę na odniesienie rynkowego sukcesu i rozpoczęcie „elektryfikacji” europejskiej motoryzacji.

Opel Ampera-e deklasuje konkurencję zasięgiem na jednym ładowaniu, wynoszącym ponad 500 km — przynajmniej o 100 km więcej niż następny za nim samochód elektryczny. Zasięg w cyklu mieszanym zmierzony według światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP) to 380 km. 30-minutowe ładowanie z ulicznej stacji daje zasięg 150 km, 90-minutowe ładowanie to dodatkowe 300 km.

Opel Ampera-e zasilany jest wyłącznie energią elektryczną pochodzącą z akumulatorów, umieszczonych w płycie podłogowej, złożonych z 288 ogniw litowo-jonowych o pojemności 60 kWh. Wielkościowo auto należy do segmentu B, długość 4166 mm, rozstaw osi 2601 mm, natomiast bagażnik o pojemności 381 litrów, jest większy niż średnia w klasie C.

Opel Ampera-e napędzany jest silnikiem o mocy 204 KM i momencie obrotowym 360 Nm. 50 km/h osiąga 3,2 sekundy, 100 km/h w 7,3 sekundy, a przyspieszenie od 80 do120 km/h trwa 4,5 sekundy.