Lexus GS F


Litera F w nazwie pochodzi od toru Fuji Speedway, na którym Lexus od lat testuje każdy ze swoich usportowionych modeli. Lexus GS F, sportowa odmiana GS-a ma rywalizować m.in. z Audi RS 7, BMW M5 i Mercedes-AMG E 63 czy Cadillacem CTS-V.

Lexus GS F zbudowany jest na płycie podłogowej zwykłego GS-a, ale wiele elementów zostało zmienionych, w tym zawieszenie i hamulce, część jego elementów została wykuta ze stopów aluminium, karoserię wzmocniono w przedniej i tylnej części. Ogólnie całość została mocno usztywniona, aby wytrzymać nadmiar mocy silnika. Oczywiście, aby rzucało się w oczy, że to sportowa wersja, wprowadzono również zmiany w stylistyce – atrapa chłodnicy ma specjalne pokrycie, przedni zderzak ogromne wloty powietrza, z tył poczwórny wydech.

Jeżeli chodzi o napęd to pełna klasyka, 5-litrowy wolnossący V8, bez turbosprężarek, o mocy 477 KM i 530 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd przenoszony jest na tylną oś za pośrednictwem 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów. Pozwala to na osiągniecie 0-100 km/h w 4,6 sekundy, oraz prędkości maksymalnej 270 km/h.

Samochód świetnie się prowadzi, silnik reaguje szybko i nie ma zacięć związanych z turbo, ponieważ moc płynie tylko i wyłącznie z jego wielkości. Wybór trybu jazdy Eco, pozwala na codzienne w miarę ekonomiczne korzystanie z samochodu. Tryby Sport S oraz Sport S+ pozwalają na większą zabawę, zwłaszcza jeżeli jesteśmy akurat na torze. Samochód świetnie sprawdza się zarówno na prostej drodze, jak i na krętej (w trycie Slalom), zawieszenie i układ kierowniczy doskonale się sprawdzają.

Lexus GS F jest słabszy od swoich głównych konkurentów, ale jest również lżejszy, waży 1790 kg, co powoduje że może z nimi konkurować osiągami.