Gumpert Apollo


Gumpert Apollo to supersamochód produkowany w latach 2005 – 2013 przez firmę Gumpert Sportwagenmanufaktur GmbH, firmę powstałą z inicjatywy szefa MTM oraz byłego pracownika Audi we współpracy z Nitec Engineering oraz uniwersytetem w Monachium. Samochód zadebiutował w 2005 roku. To 2-drzwiowe, 2-miejscowe coupe jest w zasadzie samochodem wyścigowym, którego wersja drogowa miała tylko i wyłącznie spełniać wymagania FIA dotyczące dopuszczenia pojazdu do startów w wyścigach samochodowych.

Ramę samochodu wykonano ze stalowego stopu głównie chromu i molibdenu a nadwozie z włókna węglowego, we wnętrzu można znaleźć wykończenie karbonowe. Napęd w Gumpert Apollo zapewniał wzmocniony 4,2-litrowy silnik V8 z Audi RS6. Dwie turbosprężarki pozwoliły mu osiągnąć moc 650 KM i 850 Nm maksymalnego momentu obrotowego, która przenoszona jest na tylną oś poprzez sekwencyjną, 6-stopniową skrzynię biegów. Pozwala to rozpędzić, ważący poniżej 1200 kg samochód do 360 km/h, a 100 km/h osiąga w 3,1 sekundy. Do osiągnięcia 200 km/h potrzebuje tylko 8,9 sekundy.

Gumpert Apollo występował również w wersji Sport, silnik wzmocniono do 700 KM, oraz Race, tu silnik osiągał 800 KM mocy. Powstała również wersja hybrydowa samochodu, napędzana przez podwójnie doładowany 3,3-litrowy V8 i 100-kilowatowy silnik elektryczny, łączna moc układa ok. 630 KM.