Ford Mustang Shelby GT350R


Samochody „sportowe” można podzielić na dwie kategorie. Jedna to aut przeznaczone do zwykłej codziennej eksploatacji, którymi można poszaleć na torze, jeśli ma się ochotę (i fundusze). Drugą to auta przeznaczone na tor wyścigowy, a homologacja drogowa jest tylko dodatkiem. Ford Mustang Shelby GT350R zdecydowanie należy do drugiej kategorii.

Ford Mustang Shelby GT350R jest napędzany przez 5,2-litrowe, wolnossące V8 o mocy 526 KM i 580 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To pierwsza V8 Forda z płaskim wałem korbowym, co pozwala rokręcić silnik do 8250 obrotów na minutę. Napęd jest przenoszony na koła prze 6-stopniową manualną skrzynię biegów. Do 100 km/h samochód rozpędza się w 4,3 sekundy, prędkość maksymalna nie jest znana.

Ford Mustang Shelby GT350R oczywiście otrzymał i inne modyfikacje oraz został ekstremalnie odchudzony. Posiada wyczynowe zawieszenie zestrojone tak, by gwarantować maksymalną wydajność na torze, wielkie „skrzydło” na klapie bagażnika, ultralekkie 19-calowe obręcze kół wykonane z włókna węglowego, oraz ascetyczne, dwuosobowe wnętrze, w którym próżno szukać elementów wyposażenia powszechnie uważanych za podstawowe. Nie znajdziemy tu klimatyzacji, systemu audio, tylnych siedzeń, kamery cofania czy nawet dywaników.