Dodge Challenger SRT Demon


Podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku zaprezentowany najlepiej przyspieszający samochód produkcyjny na świecie – Dodge Challenger SRT Demon.

Samochód został zbudowany na bazie modelu Challenger SRT Hellcat, który już sam w sobie jest bardzo mocny, a ten jeszcze został wzmocniony. Silnik V8, użyty do napędu Dodge’a Challengera SRT Demon rozwija moc 840 KM i 1044 Nm maksymalnego momentu obrotowego, co czyni go najpotężniejszym silnikiem seryjnym świata. W stosunku do poprzednika zmieniono pojemność sprężarki doładowującej z 2,4 do 2,7 litra, podniesiono ciśnienie doładowania z 11,6 psi do 14,5 psi, obroty maksymalne silnika z 6200 do 6500 obr./min i zamontowano dodatkową pompę paliwa.

Co ciekawe, jednostka spełnia amerykańskie normy emisji spalin, dopuszczona jest więc do normalnego ruchu. Moc przenoszona jest na koła poprzez 8-stopniowy automat.

Dodge Challenger SRT Demon ma niewiarygodne osiągi, do 60 mil na godzinę (96,5 km/h) przyspiesza w zaledwie 2,3 sekundy, a ćwierć mili ze startu zatrzymanego pokonuje w 9,65 s, osiągając prędkość 225 km/h.

Dodge Challenger SRT Demon jest wyposażony w opony wyścigowe Nitto NT05R rozmiar 315/40 R18, które są dopuszczone do ruchu ulicznego i przygotowane specjalnie dla tego modelu. Specjalna konstrukcja opon oraz adaptacyjne zawieszenie zapewnia znacznie wyższą przyczepność do podłoża niż w modelu Challenger Hellcat. Podczas szybkiego startu powierzchnia styku opony zwiększa się za sprawą specjalnie ustawionej geometrii zawieszenia. To sprawia, że kierowca jest wciskany w fotel z siłą 1,8 g.

Samochód jest lżejszy o 90 kg od Hellcata. Usunięto z niego wiele elementów, m.in. tylne siedzenia i fotel pasażera, maty wygłuszające, podłokietnik, cały system audio, dywaniki, wytłumienia wibracji, osłony podwozia i czujniki parkowania. Niektóre z tych rzeczy można zamówić za dodatkową opłatą. Fotel pasażera i kanapa z tyłu kosztują.. jednego dolara.