Covini C6W


Podobno jego projekt powstał już w 1974 roku, jednak udało się go zrealizować dopiero w 2002 roku. Covini C6W to jeden z najdziwniejszych samochodów sportowych w historii motoryzacja, a to ze względu na liczbę kół, których jest o dwa więcej niż standardowo.

Po co dodatkowa para kół z przodu? Lepsze trzymanie i szybsze pokonywanie zakrętów, większy komfort jazdy, efektywniejsze hamowanie, mniejsze ryzyko wystąpienia aquaplaningu oraz większa strefa kontrolowanego zgniotu, a więc lista zalet nie jest krótka.

Covini C6W posiadało nadwozie z włókien szklanych oraz węglowych, osadzonych na stalowej, rurowej ramie. Felgi z przodu mają średnicę 15, z tyłu 20 cali.

Napęd zapewniał 4,2-litrowy silnik V8 od Audi o mocy 380 KM i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego, jednak wersja którą pokazano w 2004 roku w Genewie dysponowała już mocą 440 KM. W połączeniu z 6-biegową manualną skrzynią, ten ważący ok. 1200 kilogramów samochód osiągał 100 km/h w niecałe 4 sekundy i rozpędzał się maksymalnie do ok. 300 km/h.

Covini C6W nigdy nie pojawił się w sprzedaży.