BMW M550


Pod koniec 2016 roku BMW M zaprezentowało model usportowionej „piątki” z silnikiem benzynowym. Teraz pokazali ten sam samochód z silnikiem diesla, mimo, że większość producentów odchodzi od jego stosowania.

BMW M550i xDrive pokazana w zeszłym roku napędza 4,4-litrowy, podwójnie turbodoładowany V8 o mocy 462 KM i 650 Nm momentu obrotowego (już od 1800 obrotów). Napęd przenoszony jest na obie osie (przy czym faworyzowany jest tył) przez automatyczną, ośmiostopniową skrzynię Steptronic Sport, umożliwiającą ręczną zmianę biegów za pomocą łopatek przy kierownicy. Samochód 100 km/h osiąga w 4 sekundy, a jego prędkość maksymalna, ograniczona elektronicznie, to 250 km/h.

BMW M550i xDrive w porównaniu do wersji standardowej, otrzymał mocniejsze hamulce, obniżone o 10 mm zawieszenie adaptacyjne, zmieniony układ kierowniczy, podwójnie zakończony układ wydechowy, pakiet aerodynamiczny, Integral Active Steering (skrętne tylne koła) oraz 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów.

Pokazana wersja M550d jest napędzana 3-litrowym silnikiem diesla z czterema turbosprężarkami o mocy 400 KM i 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik określa się jako najmocniejszy sześciocylindrowy diesel w historii. 100 km/h, BMW M550d xDrive osiąga w 4,4 sekundy, prędkość maksymalna, podobnie jak w benzyniaku, została elektronicznie ograniczona do 250 km/h. Skrzynia biegów i wyposażenia jak w M550i.