Audi RS3 Sportback


Audi RS3 Limousine zadebiutował na Motor Show w Paryżu w 2016, podczas Salonu Samochodowego w Genewie zadebiutował jego brat, zmodernizowany pięciodrzwiowy Sportback. Samochody można już zamawiać, pierwsze egzemplarze do klientów trafią w wakacje.

Nadwozie Audi RS3 Sportback zmodyfikowano podobnie jak w słabszych wersjach – reflektory matrix LED, nowe wypełnienie tylnych świateł, nowy grill Singleframe, przemodelowane zderzaki. Jako że RS3 to sportowy samochód, otrzymał kilka agresywnych, stylistycznych dodatków, których słabsze wersje nie mają. We wnętrzu nowością jest Audi Virtual Cockpit – wirtualny kokpit ze specjalnym trybem wyświetlania wersji RS, przesuwający obrotomierz na środek, po jego bokach pojawiają się wtedy informacje o momencie obrotowym, siłach przeciążenia i o ciśnieniu w oponach.

Najważniejszy w Audi RS3 Sportback jest oczywiście silnik – 2,5-litrowa, 5-cylindrowa, benzyna. Jest lżejszy od swojego poprzednika, o 26 kg, i mocniejszy, o 33 KM i 15 Nm. Teraz dysponuje mocą 400 KM i 480 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Napęd przenoszony jest na obie osie za pośrednictwem 7-biegowej, dwusprzęgłowej skrzynia S tronic. Elektrohydrauliczne sprzęgło wielopłytkowe rozdziela moment napędowy między osiami, w zależności od stylu jazdy kierowcy. Samochód posiada także system wyboru dynamiki jazdy audi drive select, który pozwala nie tylko konfigurować prace napędu, ale również zmieniać ustawienia układu kierowniczego, automatycznej skrzyni biegów, pracy silnika oraz sterować ruchomymi klapami w układzie wydechowym i sportowym zawieszeniem z adaptacyjnym systemem kontroli amortyzacji.

Audi RS3 Sportback100 km/h osiąga w 4,1 sekundy, a jego prędkość maksymalna, elektronicznie ograniczona, to 250 km/h. Samochód ma spalać średnio 8,3 litra na 100 km, oczywiście przy rozsądniej jeździe.